Motorrijden is voor oudjes

img704295526Als 35-jarige zit je overal tussenin, helemaal als je nog geen kroost heb rondkruipen. Leeftijdsgenoten met van die schreeuwertjes hebben de meeste klik met de 40-plussers, want die kunnen alles vertellen over poepluiers, burpjes na het eten en ander opvoedgekonkel.

Wij, de midden-dertigers zonder kids, stellen ons voor dat we nog prima met de 20-ers kunnen meekomen. Die lachen ons echter meesmalend achter onze rug uit vanwege de eerste grijze haren, zwembandjes, teruggetrokken haargrens of overvloed aan lachrimpels. De momenten dat ik alles omtrent het ouder worden even vergeet, zijn de momenten dat ik het asfalt onder mij door zie glijden terwijl ik met Lucy op pad ben. Tot vandaag dan, want het CBS heeft mij bruut uit mijn droom wakker geschud; motorrijden is voor oudjes..

img704295474

De gemiddelde leeftijd van de motorrijder is 45 jaar. Tweederde van de motorrijders is zelfs 40-plusser en de helft daarvan is zelfs ouder dan 50 jaar. Tot overmaat van ramp weet het CBS zelfs te melden dat nog geen 10 procent van het motorpark in eigendom is bij eigenaren onder de 30 jaar. Ik hoor zelf bij de op een na kleinste groep, maar het idee dat motorrijden ‘cool’ zou zijn en iets voor ‘vrije vogels’ is nu wel definitief verleden tijd.

Zie ook CBS-cijfers via http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/verkeer-vervoer/publicaties/artikelen/archief/2009/2009-2883-wm.htm

Geef een reactie

