Duifjes..

8122758163_76792269aa_oRotterdam vergast toch duiven bij overlast

Ik las net op NU.nl dat Rotterdam een charme-offensief inzet bij overlastgevende duifjes. Ik bedoel, ‘vergasten’ is toch iemand een warm onthaal geven? Kinderen verrassen met snoepjes en limonade bijvoorbeeld?

Toen ik het artikel verder las bleek maar weer dat mijn onverbeterlijke optimisme mijn begrip van de Nederlandse taal verkeerd had beïnvloed. Vergast als vervoeging van ‘vergasten’ blijkt een heel andere betekenis te hebben wanneer het oorspronkelijke woord ‘vergassen’ is.

Blijft een bijzondere taal, dat Nederlands. Arme duifjes…

Geef een reactie

