Je gebruikersnaam op Twitter wijzigen. Waarom, en hoe?

Ken je ze, die tweeps die niet bepaald first adopter zijn, een account aanmaken en voor de maximale 15 karakters van een gebruikersnaam gaan? Been there, done that. Toen ik pas met Twitter begon dacht ik dat ‘@rickstwitlog’ wel een leuke gebruikersnaam was om mee te twitteren. Ok, het zijn 12 tekens. Geen 15, maar het komt in de buurt. Het duurde een paar maandjes voordat ik doorkreeg dat dit eigenlijk best een lange gebruikersnaam is. In die 140 tekentjes van een tweet is elk teken er één, dus er is een moment geweest dat ik de gebruikersnaam wijzigde naar @rickdus. In mijn geval niet zo’n probleem, maar er zijn heel wat situaties te bedenken waarbij een heroverweging op zijn plaats is.

Lees verder op Twittermania: http://twittermania.nl/2013/09/je-gebruikersnaam-op-twitter-wijzigen-waarom-en-hoe/

Geef een reactie

